Bränd on enamat kui lihtsalt logo

Bränd on enamat kui lihtsalt ettevõtte nimi või logo toote peal. See on kogemus. Bränd edastab sõnumit juba esimesest kokkupuutest, kui klient tutvub esmakordselt ettevõtte toodete ja teenustega. Bränd ei pea olema ilmtingimata toode või teenus, bränd võib olla ka inimene, kampaania või midagi sootuks lõbusat nagu iga-aastane suvefestival. Neil kõigil on aga üks ühine joon – nad vajavad turundajat või brändi juhatajat reguleerimaks brändi sõnumit.

Bränd ei pea olema ilmtingimata toode või teenus.

Brändi turunduses on hea tulemuse saavutamiseks mitmeid võimalikke strateegiaid ja taktikaid. Pilkupüüdev ja kutsuv logodisain on alati turundaja üks esimesi etappe. Unikaalse ja insipeeriva sõnumiga slogan teine. Kui eelpool loetletu on valmis ning heakskiidetud, siis on aeg asuda asja kallale. Kui reklaami eelarve lubab, siis strateegiliselt paigutatud reklaamikampaania mitte ainult ei promo teie tooteid ja teenuseid, vaid aitab ka tugevdada brändi soovitud imagot. Just nagu vanuritele suunatud reklaamkampaaniad suunavad oma reklaamid vaid kindlale ja kitsale publikule, samamoodi proovivad moodsad ja kuulsad brändid olla kõige populaarsemate muusikute ja ihaldatumate kuulsuste külje all. VIP kingitused ja avalike suhete spetsialist on sellel alal suuresti abiks.

Ent ärge heituge, ka väiksemate reklaameelarvete jaoks on töökindlad taktikad olemas. Üks populaarsemaid on ettevõtte logo või nimega hinnaline ja kvaliteetne reklaamkingitus. Olenemata tootest on reklaamkingitus alati kindel valik, olgu selleks siis müts, hiirepadi, kalender või kokaraamat. Tulemusena on garanteeritud heaolu mõlemal poolel: tarbijad naudivad kingitusi ja turundaja rõõmustab väikeste kulude üle.

Ometi ei piirdu kogu turundus vaid logo trükkimisega reklaamkingitustele. Üks sageli alahinnatud valdkondi on vahetu ümbrus. Kuidas on bränd kujutatud ettevõtte oma kontoris? Kuidas esindavad firma töötajad brändi välismaailmale? Kõige olulisem faktor brändi imidžis on klienditeenindus. Mitte miski ei häbista edukat turunduskampaaniat nii nagu halb kogemus brändi esindajaga. Teistpidi võttes, positiivne ja meeldiv kogemus jätavad pika jälje kliendi teadvusse ja aitavad kujundada positiivset kuvandit brändist.

Kõige olulisem faktor brändi imidžis on klienditeenindus.

Lõpetuseks veel üks sageli alahinnatud strateegia – guerilla turundus, mis kasutab ära kõiki saadaolevaid võimalusi ning vahendeid. See guerilla turunduse nime all tuntud taktika kujutab endast brändi ja selle sõnumi paigutamist tarbija igasse võimalikku liigutusse. Guerilla turunduse eesmärgiks on saavutada maksimaalselt parim tulemus väikseima võimaliku rahalise panusega. Hästi läbimõeldud ja unikaalse brändi loomine ning selle tarbijale edukalt ette söötmine peaks olema liikumapanev jõud iga brändi turundusstrateegias.

Originaalartikkel:
http://www.madetoorder.com/Blog/tabid/110/EntryId/46/Your-Logo-By-Itself-Does-Not-Constitute-Branding.aspx

Veel artikleid

0 kommentaari

Kommenteeri

Sinu e-posti aadressi ei avalikustata.