10 ajatut ameerika päritolu brändi, mis on suutnud läbi aastate modernseks jääda.

Ameeriklastel võib olla rohkem ühist oma vanavanematega kui lihtsalt taanduv juuksepiir või lõhestatud lõug; mõnda tänapäeva lemmiktootemarki võisid kasutada eelkäijad isegi juba ennem kodusõda. Ja kuigi vanem generatsioon ei pruugi digitaalajastusse üle minna kergelt või üldse, on mitmed Ameerika vanimad tootemargid jõudalt kasvanud. Siinkohal on vaatluse alla võetud 10 hästi tuntud kaubamärki, mis näivad palju nooremad, kui nad tegelikult on.

JIM BEAM
See ei ole ilmselt üllatav, et alkohol on täna nõudluses rohkem kui kunagi eales varem. Burbooni viski Jim Beam, on säilitanud oma positsiooni kui üks peamisi viski müüjaid alates 1795. aastast ja on üks vanimaid Ameerika alkoholi brände. Vaatamata sellele, et alkoholikeelu ajal oli Jim Beam vastamisi suure madalseisuga, suutsid nad keelu lõppedes jätkata sealt, kus pooleli jäid ja on suutnud praeguseks oma tootesarja lisada mitmes eri variatsioonis Jim Beami viskit. Oma hiljutises turunduskampaanias on nad toonud brändi digitaalajastusse, keskendudes muusikale ja spordile ja sidudes seda Kid Rock`i ja ESPN`iga. Samuti sponsoreerivad nad nüüd kontsertsarjasid, kus astuvad üles hästi tuntud ja kuulsad bändid ning muusikud. Ometi ei ole see esimene kord, kui Jim Beam on keskendunud muusikale. 90ndate alguses korraldasid nad ka talendivõistluse, mille võitnud duo – Montgomery Gentry, on praeguseks olnud nomineeritud ka Grammy auhinnale ja mänginud miljonitele fännidele.

COLGATE
Üllatav, aga Colgate alustas 1806. aastal oma tegevust seepide valmistamisega ja on hambapastat tootnud alates 1873. aastast. Colgate oli esimene hambapasta tootja, kes otsustas pakendada hambapasta tuubi, luues ühtlasi ka igavese abikaasade vahelise arutelu, et kas tuubi tuleb pigistada alt või keskelt. 1928. Ühendas Colgate oma jõud Palmolive`iga, kuid nad suutsid säilitada Colgate hambapasta populaarsuse. See võib olla osaliselt tingitud Colgate konkurentsist brändiga Procter & Gamble Crest, mille tõttu on mõlemad sunnitud olnud alates 1955. aastast olema turunduses esirinnas ning innovatiivsed. Mõlemad sponsoreerisid televisiooni algusaastatel ka seebioopereid ja nad mõlemad loovad juhtivaid trende suuhügieeni, valgendamise ja igemete hooldamise alal. Colgate leidis aga geniaalse lahenduse kuidas brändi uuesti paremini positsioneerida. Nad haarasid kinni hambaarstide soovitustest harjata hambaid päevas 3 korda päevas ja teades, et enamik inimesi niikuinii seda ei jälgi, tulid nad lagedale julge reklaamlausega: „hambapasta inimestele, kes jõuavad päevas ainult 2 korda hambaid harjata“. See andis n.ö. 3 korda päevas hambapesijate ees oma kindla eelise.

BROOKS BROTHERS
Alates sellest kui Brooks Brothers alustasid aastal 1818, mis teeb neist ühtlasi ka vanima rõivapoe USA-s, on nad olnud tunnistajaks paljude konkurentide tõusule ja langusele. See algselt meestele suunatud riidepood New York, Brooks`is valmistab nüüd ka naiste, poiste ja tüdrukute rõivaid ning on laiendanud oma poekette üle terve maailma. 1900ndate keskel säilitas ettevõtte oma modernsuse pakkudes kandmisvalmis, traditsioonilisi ülikondi ja seda ajal, mil mehed kandsid ülikondi pea iga päev. Tänapäeval on äriühing säilitanud oma populaarsuse teenindades firmajuhte, poliitikuid ja filmitähti. Luues eliitpildi, jääb Brooks Brothers avalikkusele silma nii kuulsamate kui vähemkuulsamate näitlejatega. Mõned äratoomist väärivad nimed sisaldavad George Clooney, Matt Damon ja Will Smith`i. USA president Barack Obama kandis Brooks Brothers`i aksessuaare tema ametisse nimetamisel, veelgi tugevdades ettevõtte positsiooni tänapäeva Ameerika ühiskonnas.

TIFFANY & CO
Kui jutuks tuleb turundamine, siis on ilmselt Tiffany & Co selle ala parim. Selle kuulsa juveelipoe asutasid 1837. aastal Charles Lewis Tiffany ja see on tänapäeval kasvanud üheks tugevamaks brändiks maailmas. See ettevõte on aidanud kujundada traditsioone, mis käivad kaasas kihlumise ja abiellumisega. Aastal 1886. ja ennem seda kui teemantid olid traditsiooniliseks valikuks kihlumissõrmuste puhul, lõid nad unikaalse Tiffany Setting kihlumissõrmuse. See koosnes ühest säravast teemantist ja 6-st piigist. Sellest kujunes omamoodi ikoonsõrmus, millest paljud naised unistasid ja unistavad tänapäevani. Ka firmamärgist Tiffany Blue kujunes omamoodi eksklusiivsuse sümbol: munakoore sinine karp on saadaval ainult koos ostuga. Kui nüüd lisada veel hitt-film Breakfast at Tiffany’s ja ajatu stiili-ikoon Audrey Hepburn, siis ei kõiguta Tiffany & Co`d isegi mitte majanduslangus.

MOTT`S
Tuntud tänapäeval kui mahlade ja õunapüreede valmistaja alustas Mott`s oma tegevust 1842. aastal valmistades hobujõul toimiva veski abil õunasiidrit ja äädikat. Ettevõte on populaarsust kogunud tutvustades oma tooteid messidel üle maailma ja riiklikel näitustel. Mott`s bränd on püsinud pinnal kasutades uusimaid tehnoloogiaid ning on olnud riigi üks innovaatilisemaid puuvilja tootjaid. Ettevõte on suutnud püsida modernsena fokuseerides turundust tänapäeva naiste murede kuvandi ümber. 1960ndatel, mil paljud naised hakkasid pöörama suurt tähelepanu oma figuurile, alustas Mott`s madala kalorisisaldusega mahlade ja täiskasvanute toitude tootmist. Tänapäeval kapitaliseerib Mott`s turul just emade seas, kes otsivad oma lastele kiiret ja tervislikku snäki võimalust.

Veel artikleid

0 kommentaari

Kommenteeri

Sinu e-posti aadressi ei avalikustata.